Sunday, July 31, 2011

買「投資股」 不如過大海搏殺



Appledaily.com 股榮 2011年07月31日

本港上市企業中,最多打工仔的上市公司,是中石油( 857),總共有 55.3萬名,差不多是澳門總人口。其次是工商銀行( 1398)的 39.7萬名及中石化( 386)的 37.3萬名。滙控( 005)則有 29.5萬名排第五,僅次建設銀行( 939)之後。上述公司皆為內地巨無霸或跨國企業,人多自然無可厚非。作為上市公司,僱員數目究竟可以少到邊個程度?答案係零。企業員工少有兩種原因,一係長期停牌,復牌無望,自然炒晒不用傷神。另一類是物業、股票投資公司,講得好聽即係資產管理、價值投資,說穿了,其實是炒股炒樓不務正業。以投資公司名義上市的港股,數埋有三、四十隻,但都有一個共通點,就是將多兵少。

金匡冇請人 員工成本 94萬
統計 8隻「投資」股,董事數目全部多過員工,當中最誇張要數金匡( 286),最新年報披露,全間公司有五名董事( 2名執董、 3名獨立非執董),無一位員工,但員工成本卻要 93.9萬元,金匡聲稱是附屬公司徵收的開支,但點解唔自己請人做呢?金匡 07年曾經成為散戶熱捧愛股,當年員工有 7位,股價一度炒到 3蚊樓上, 08年減剩 1位,股價已變番毫子股, 09年炒埋最後一件,董事身兼多職,做決策、做秘書、會計、跑數、跑腿甚至清潔一腳踢。 One man band的公司則有兩間,分別為滬光國際( 770)及大唐投資( 1160),至於 09年曾獲陸東入股的華保亞洲( 810),就有兩位員工。究竟員工少,對公司賺錢能力以至股價有乜啟示,答案係無。去年股樓齊旺,但「投資股」半賺半蝕,與過大海賭大細無分別,且很大程度視乎董事而非員工投資眼光。股價今年則大上大落,滬光慷慨派特別息令股價抽升 86%,但如華保及嘉進( 310)等,跌幅動輒 50%。P.S.睇通告見到一單「無厘頭」公司回購行動,生命科技( 8212)上周四以每股 2.7仙,合共回購 12股,使咗 3毫 3。要形容這單 deal,我會出張高登神獸卡「多卵魚」。

No comments: