Thursday, February 26, 2009

電盈種票案, 港澳掠水兵團曝光. 大劉、金利豐朱沃裕.朱李月華.李惠文疑雲




電盈私有化「種票」疑雲背後,還有大劉(左二)與相熟的澳門幫,包括金利豐集團主席朱沃裕(左一)、妻子朱李月華(右二)及其父李惠文(右一)等人擠搭順風車搵銀。



壹仔封面故事 : 徹查逾千電盈股東 港澳掠水兵團曝光

徹查逾千股東 電盈種票案 港澳掠水兵團曝光
26/02/2009

本 週 二 , 證 監 會 終 於 出 手 , 就 電 盈 私 有 化 事 件 向 法 院 申 請 介 入 法 律 程 序 , 法 官 給 予 證 監 會 廿 一 日 期 限 提 交 調 查 證 據 。

本 刊 就 「 種 票 」 疑 雲 再 作 深 入 調 查 , 查 出 在 電 盈 公 布 私 有 化 後 , 在 中 央 股 票 過 戶 處 登 記 的 一 千 三 百 多 名 股 東 中 , 有 一 群 澳 門 幫 及 與 賭 場 關 係 密 切 的 人 士 突 然 成 為 電 盈 股 東 ; 無 獨 有 偶 , 大 劉 劉 鑾 雄 旗 下 的 證 券 行 天 發 證 券 也 是 電 盈 的 「 大 戶 」 , 而 與 澳 門 賭 場 甚 有 淵 源 的 金 利 豐 證 券 老 闆 朱 太 , 更 全 家 出 動 做 電 盈 股 東 。 記 者 走 訪 澳 門 電 盈 股 東 及 直 搗 朱 太 在 鴨 洲 的 老 巢 , 揭 開 他 們 在 整 個 電 盈 私 有 化 過 程 中 , 如 何 趁 機 「 掠 水 」 。

本 週 二 , 在 金 鐘 高 院 門 外 , 聚 集 了 一 群 電 盈 小 股 東 , 準 備 聆 聽 法 院 就 電 盈 私 有 化 的 聆 訊 。 由 於 法 院 批 准 證 監 會 介 入 法 律 程 序 , 並 給 予 證 監 二 十 一 日 期 限 提 交 調 查 證 據 , 電 盈 私 有 化 能 否 順 利 過 關 , 仍 要 三 星 期 後 才 有 結 果 。 不 過 大 劉 劉 鑾 雄 旗 下 的 天 發 證 券 , 早 於 上 週 四 大 手 「 出 貨 」 賣 電 盈 股 份 , 伺 機 套 現 , 令 電 盈 股 價 收 市 時 跌 穿 四 元 至 三 元 九 角 。

位 於 灣 仔 美 國 運 通 大 廈 二 樓 的 天 發 證 券 , 在 華 置 總 部 樓 下 , 並 無 分 行 。 於 去 年 十 二 月 , 電 盈 大 股 東 盈 拓 及 網 通 宣 布 以 每 股 四 元 二 角 進 行 私 有 化 後 , 有 客 戶 透 過 天 發 開 始 不 斷 買 入 電 盈 股 票 。 至 上 月 一 班 富 通 保 險 經 紀 密 密 吸 納 電 盈 股 票 的 同 時 , 天 發 亦 繼 續 入 貨 , 於 一 月 十 五 日 更 大 手 掃 入 一 千 萬 股 電 盈 。 二 月 三 日 , 電 盈 當 日 成 交 的 二 億 股 中 , 有 超 過 三 千 多 萬 股 買 盤 , 也 是 來 自 天 發 證 券 。 在 這 一 個 多 月 間 , 天 發 持 有 的 電 盈 股 票 , 由 不 足 一 百 萬 股 , 至 二 月 十 日 已 有 三 億 多 股 , 持 股 量 接 近 百 分 之 四 點 五 。

適 時 沽 貨   套 現 離 場
至 本 月 十 二 日 , 電 盈 宣 布 無 限 期 延 遲 原 定 於 二 月 二 十 四 日 召 開 的 私 有 化 法 院 聆 訊 。 同 日 , 天 發 證 券 便 開 始 放 售 手 頭 上 的 電 盈 股 票 。 天 發 於 這 十 多 日 間 放 售 二 億 多 股 電 盈 , 以 其 平 均 出 貨 價 四 元 三 仙 計 算 , 共 套 現 超 過 十 二 億 元 。 截 至 本 週 一 , 證 監 會 向 法 院 申 請 介 入 的 前 一 天 , 天 發 手 頭 上 只 餘 四 百 多 萬 股 電 盈 股 票 , 持 股 量 降 至 不 足 百 分 之 零 點 一 。 本 刊 估 計 , 天 發 證 券 在 兩 個 月 期 間 買 賣 及 持 有 電 盈 股 份 , 賬 面 賺 近 六 千 萬 元 。 不 過 , 假 如 電 盈 大 股 東 以 每 股 四 元 五 角 的 私 有 化 方 案 順 利 通 過 , 以 天 發 每 股 平 均 入 貨 價 三 元 七 角 一 仙 計 算 , 天 發 本 可 淨 袋 兩 億 四 千 萬 元 。

天 發 證 券 在 證 監 會 介 入 法 律 程 序 前 出 貨 , 而 其 同 行 結 好 證 券 則 仍 然 坐 貨 。 結 好 集 團 旗 下 的 結 好 證 券 , 於 這 兩 個 月 間 亦 密 密 買 入 電 盈 股 票 , 由 十 二 月 初 的 二 百 多 萬 股 電 盈 , 至 本 月 二 十 三 日 增 持 至 六 千 多 萬 股 , 持 股 量 達 百 分 之 一 , 至 今 一 直 持 有 。 本 刊 翻 查 股 份 過 戶 處 的 紀 錄 , 早 於 十 二 月 中 , 結 好 控 股 的 執 行 董 事 湛 威 豪 就 登 記 買 入 十 萬 股 電 盈 。 於 一 月 中 , 就 有 三 位 與 結 好 證 券 經 紀 同 名 同 姓 的 人 士 , 分 別 買 入 二 千 至 五 千 股 電 盈 。

潮 州 世 交   淵 源 深 厚
結 好 集 團 的 老 闆 洪 漢 文 ( George ) , 其 父 親 洪 傑 波 是 潮 州 軍 閥 , 與 不 少 潮 州 富 商 有 來 往 , 他 與 同 屬 潮 州 人 的 大 劉 母 親 葉 淑 婉 早 已 相 識 , 是 故 洪 漢 文 與 大 劉 分 屬 世 交 。 ○ 五 年 , 洪 漢 文 旗 下 的 結 好 控 股 便 引 入 了 大 劉 及 金 利 豐 證 券 老 闆 朱 李 月 華 作 為 其 公 司 股 東 , 令 集 團 股 價 一 日 升 倍 半 。 洪 漢 文 早 年 曾 在 葡 京 經 營 貴 賓 廳 「 寶 島 廳 」 , 並 曾 與 大 劉 及 龔 如 心 合 作 以 四 億 元 競 投 澳 門 賭 牌 。 近 年 結 好 集 團 先 後 收 購 澳 門 金 都 酒 店 , 在 當 地 買 地 發 展 地 產 業 務 。 前 年 又 引 入 華 都 娛 樂 場 及 金 都 娛 樂 場 大 股 東 鍾 貴 為 股 東 , 而 鍾 貴 也 曾 任 華 置 的 獨 立 非 執 董 。

此 外 , 與 天 發 同 步 買 入 及 沽 貨 的 還 有 金 利 豐 證 券 , 公 司 的 話 事 人 朱 李 月 華 ( 朱 太 ) 與 澳 門 甚 有 淵 源 。 她 與 大 劉 、 結 好 證 券 老 闆 洪 漢 文 關 係 友 好 , 其 創 辦 的 金 利 豐 證 券 買 賣 電 盈 股 份 的 模 式 與 天 發 證 券 十 分 相 似 , 兩 者 都 是 始 於 十 二 月 中 有 異 動 , 有 客 戶 不 斷 透 過 金 利 豐 買 入 電 盈 股 票 , 金 利 豐 兩 個 月 間 由 持 股 量 七 十 多 萬 股 , 增 加 至 五 百 多 萬 股 , 至 二 月 十 三 日 , 電 盈 宣 布 押 後 法 院 聆 訊 後 , 金 利 豐 以 平 均 價 四 元 零 三 仙 減 持 手 頭 電 盈 股 票 , 套 現 七 百 多 萬 , 至 今 仍 持 有 三 百 七 十 多 萬 股 電 盈 。

第 一 代 賭 廳 廳 主
金 利 豐 證 券 在 行 內 出 名 專 替 三 、 四 線 的 上 市 公 司 或 大 股 東 提 供 融 資 服 務 , 朱 太 在 證 券 界 人 面 甚 廣 , 人 脈 皆 承 繼 自 其 老 父 , 人 稱 「 樹 福 」 的 李 惠 文 。 李 惠 文 與 洪 漢 文 一 樣 , 活 躍 於 澳 門 。 八 、 九 十 年 代 開 始 , 李 惠 文 走 到 澳 門 經 營 賭 廳 , 後 來 成 為 澳 門 葡 京 賭 場 黃 金 廳 廳 主 , 是 澳 門 最 大 的 貴 賓 賭 廳 。 朱 太 現 在 是 澳 門 黃 金 集 團 大 股 東 兼 董 事 總 經 理 。

李 惠 文 出 身 自 鴨 洲 , 未 過 澳 門 時 , 常 在 該 區 與 街 坊 賭 狗 賭 馬 , 太 太 馬 少 芳 則 喜 歡 打 麻 雀 。 朱 太 現 時 仍 是 鴨 洲 街 坊 會 的 理 事 長 、 鴨 洲 街 坊 小 學 的 校 董 等 。 上 週 六 記 者 走 訪 其 鴨 洲 大 本 營 , 發 現 「 樹 福 」 於 該 區 幾 乎 無 人 不 識 , 就 連 在 街 邊 買 的 阿 叔 都 知 他 的 大 名 。 在 李 惠 文 妻 子 馬 少 芳 住 址 附 近 , 一 家 茶 餐 廳 店 員 說 : 「 佢 係 大 有 錢 佬 , 呢 度 有 幾 幢 物 業 ! 不 過 佢 好 少 返 , 住 碧 瑤 灣 。 」 就 連 店 內 食 客 聽 到 , 都 忍 不 住 插 嘴 說 : 「 佢 大 把 錢 呀 ! 時 佢 出 錢 起 棟 金 利 豐 大 廈 , 住 呢 度 係 人 都 知 。 ( 佢 錢 點 搵 返 ? ) 就 梗 係 澳 門 搵 啦 ! 點 搵 就 唔 講 喇 。 」 後 來 該 店 員 更 帶 記 者 , 走 到 附 近 後 巷 , 找 到 正 在 打 麻 雀 的 馬 少 芳 。 「 阿 福 ( 樹 福 ) 同 個 女 住 碧 瑤 灣 , 我 就 住 呢 度 , 平 日 晏 晝 就 會 打 牌 。 」 馬 少 芳 說 。

全 家 出 動 買 電 盈
鴨 洲 除 了 是 「 樹 福 」 及 「 朱 太 」 的 大 本 營 外 , 也 是 今 次 電 盈 「 新 進 」 股 東 的 報 住 地 址 。 在 電 盈 股 東 名 單 中 , 有 二 十 三 人 分 別 居 於 鴨 洲 、 碧 瑤 灣 、 海 怡 半 島 、 華 富 及 香 港 仔 一 帶 。 當 中 包 括 同 樣 報 住 李 惠 文 碧 瑤 灣 住 址 的 Li Yuet Fung ( 與 朱 太 姊 妹 李 月 楓 譯 音 相 同 ) 、 Li Yuet Mei Dilys ( 與 金 利 豐 證 券 經 紀 Li Yuet Mei Dilys 李 月 薇 譯 音 相 同 ) 、 Wong Hip Keung Jimmy ( 與 金 利 豐 證 券 經 紀 Wong Hip Keung Jimmy 黃 協 強 譯 音 相 同 ) , Wong Esther Chi Ting 及 Wong Curtis Hay Man ; 另 外 , 還 有 與 金 利 豐 經 紀 同 名 同 姓 的 Wong Yuen Ping Marie , 便 住 在 金 利 豐 大 廈 附 近 的 香 港 仔 大 街 , 上 週 六 記 者 到 訪 時 , 其 家 人 指 : 「 佢 去 澳 門 , 聽 晚 先 返 喎 。 」

十 多 歲 已 移 居 美 國 加 州 的 朱 李 月 華 , 九 二 年 才 與 丈 夫 朱 沃 裕 回 港 。 ○ 五 年 四 月 更 與 丈 夫 入 股 黃 金 集 團 經 營 賭 業 。 同 年 黃 金 集 團 收 購 澳 門 君 怡 與 皇 家 金 堡 兩 家 酒 店 時 , 何 鴻 燊 、 梁 安 琪 、 鄭 裕 彤 、 大 劉 、 陳 國 強 、 蔡 志 明 、 向 華 強 夫 婦 及 楊 受 成 均 有 俾 面 出 席 , 與 澳 門 賭 廳 及 財 經 界 人 物 均 關 係 密 切 。 而 電 盈 的 新 進 一 手 股 東 名 單 中 , 亦 發 現 有 二 十 四 名 同 於 一 月 二 十 三 及 二 十 九 日 到 過 戶 處 登 記 的 濠 江 股 東 。

賭 場 員 工 過 江 買 股
本 刊 走 訪 了 這 二 十 四 位 澳 門 電 盈 股 東 , 其 中 一 名 住 在 澳 門 新 益 花 園 的 股 東 Wu Soi Heng , 是 一 名 三 十 多 歲 的 師 奶 , 她 向 記 者 說 : 「 我 之 前 不 嬲 都 係 透 過 銀 行 買 股 票 , 不 過 今 次 朋 友 話 有 得 賺 , 咪 轉 讓 俾 我 , 用 個 人 身 份 登 記 。 咩 朋 友 就 係 秘 密 。 」 而 另 一 名 住 在 高 美 士 街 的 Ma Si On 則 是 金 利 豐 的 職 員 : 「 我 都 係 做 金 融 , 自 己 聽 到 消 息 所 以 買 , 無 人 逼 我 買 。 」 他 指 假 如 澳 門 人 要 在 香 港 的 股 份 過 戶 處 登 記 成 獨 立 股 東 , 只 要 寫 白 單 ( 填 表 格 ) , 以 傳 真 方 式 簽 名 就 可 以 。 而 他 就 是 負 責 香 港 、 澳 門 兩 邊 走 , 一 個 星 期 都 三 、 四 次 , 「 負 責 幫 人 買 股 票 啦 。 」 其 餘 的 澳 門 地 址 , 有 些 屋 主 指 記 者 要 搵 的 人 已 搬 走 多 年 , 而 二 十 四 名 股 東 之 中 , 有 四 名 股 東 承 認 自 己 或 家 人 在 賭 場 打 工 。
自 電 盈 於 十 一 月 初 公 布 私 有 化 方 案 後 , 有 一 千 三 百 多 名 「 新 進 」 電 盈 股 東 , 除 了 有 二 百 六 十 九 名 與 富 通 保 險 同 名 同 姓 的 經 紀 外 , 還 有 十 名 與 金 利 豐 證 券 老 闆 朱 李 月 華 有 關 的 股 東 , 另 有 四 名 結 好 證 券 伙 記 , 更 有 城 中 名 人 如 中 南 證 券 老 闆 莊 友 堅 及 李 澤 楷 姨 丈 林 孝 文 等 等 。

名 人 股 東 曝 光
林 孝 文 本 是 外 科 醫 生 , 太 太 莊 月 華 是 李 澤 楷 的 姨 母 , 九 九 年 林 孝 文 把 太 太 經 營 的 紙 品 包 裝 業 務 確 利 達 上 市 , 後 來 因 炒 股 而 陷 入 財 困 。 他 與 中 南 證 券 的 老 闆 莊 友 衡 及 莊 友 堅 曾 是 生 意 拍 檔 , 而 今 次 莊 友 衡 也 有 買 入 一 萬 股 電 盈 股 份 。 後 來 , 有 重 慶 李 嘉 誠 之 稱 的 張 松 橋 入 主 確 利 達 , 並 改 名 為 中 渝 置 地 , 林 孝 文 淪 為 張 松 橋 的 「 馬 仔 」 , 擔 任 中 渝 置 地 副 主 席 。

據 知 , 張 松 橋 透 過 大 福 證 券 亦 有 炒 賣 電 盈 股 份 , 而 他 與 大 劉 、 陳 國 強 等 分 屬 「 老 友 」 。 有 李 嘉 誠 馬 仔 之 稱 的 陳 國 強 則 以 其 上 市 公 司 德 祥 旗 下 四 間 公 司 , 成 為 電 盈 的 一 手 股 東 。 這 幫 人 等 於 同 期 登 記 成 為 電 盈 股 東 , 而 人 脈 關 係 又 千 絲 萬 縷 , 令 事 件 更 加 吊 詭 。

根 據 《 收 購 守 則 》 , 私 有 化 最 少 有 七 成 五 獨 立 股 東 批 准 , 以 及 反 對 票 不 超 過 持 股 一 成 , 亦 同 時 要 符 合 《 公 司 條 例 》 中 , 有 過 半 數 出 席 股 東 大 會 的 股 東 同 意 , 私 有 化 方 可 通 過 , 所 以 事 件 中 有 否 股 東 做 「 人 頭 」 以 合 符 《 公 司 條 例 》 的 要 求 至 為 關 鍵 。

電 盈 私 有 化 種 票 事 件 發 展 至 今 已 經 三 個 星 期 , 但 重 重 疑 點 仍 未 解 開 。 假 如 有 人 事 先 知 道 會 有 富 通 經 紀 出 動 做 一 手 股 東 , 並 於 股 東 大 會 上 投 贊 成 票 , 就 乘 機 買 入 電 盈 股 票 賺 錢 , 是 否 構 成 內 幕 交 易 ? 大 律 師 湯 家 驊 指 出 : 「 有 證 券 公 司 敏 感 時 間 買 賣 股 票 , 可 以 係 商 業 決 定 。 不 過 如 果 調 查 到 係 有 人 俾 消 息 , 而 叫 呢 公 司 去 做 指 示 , 不 但 唔 應 該 通 過 法 院 會 議 , 仲 可 能 存 有 欺 詐 成 分 , 分 分 鐘 係 刑 事 。 而 家 表 面 疑 點 有 晒 , 咁 多 個 星 期 , 連 傳 媒 都 搵 到 咁 多 證 據 , 證 監 竟 然 一 路 都 唔 表 態 , 好 明 顯 係 失 職 。 」

本 月 四 日 的 私 有 化 會 議 上 , 涉 嫌 種 票 事 件 已 被 揭 出 , 證 監 會 當 日 派 員 到 場 監 察 , 投 票 後 將 票 箱 拿 走 。 不 過 證 監 卻 一 直 不 表 態 , 直 至 本 週 二 , 在 各 方 的 壓 力 下 , 證 監 會 終 於 就 電 盈 私 有 化 事 件 向 法 院 申 請 , 尋 求 批 准 介 入 法 律 程 序 , 並 就 事 件 陳 詞 。 法 官 亦 批 准 證 監 有 二 十 一 日 時 間 搜 集 證 據 , 且 看 證 監 會 如 何 處 理 電 盈 私 有 化 這 個 爛 攤 子 。

私 有 化 尋 寶 攻 略
電 盈 私 有 化 招 來 滿 城 風 雨 , 但 仍 無 損 這 股 私 潮 爆 發 。 繼 上 星 期 鱷 魚 恤 宣 布 私 有 化 後 , 本 週 再 有 兩 間 公 司 有 意 私 有 化 ; 消 息 公 布 後 , 股 價 隨 即 大 幅 攀 升 。

其 實 具 私 有 化 潛 質 的 公 司 , 通 常 手 持 大 量 現 金 , 兼 且 價 值 被 嚴 重 低 估 , 因 此 押 注 風 險 不 大 , 但 投 資 者 必 須 做 好 長 期 抗 戰 的 心 理 準 備 。 如 果 公 司 派 息 慷 慨 , 贏 面 更 高 。繼 電 盈 之 後 , 上 週 鱷 魚 恤 亦 宣 布 私 有 化 , 大 股 東 林 建 名 出 價 每 股 四 角 , 斥 資 約 一 億 二 千 萬 元 買 起 其 餘 五 成 股 權 ; 惟 截 至 去 年 七 月 , 鱷 魚 恤 持 有 一 億 五 千 萬 元 現 金 , 足 以 支 付 私 有 化 的 費 用 。

林 建 名 這 「 空 手 道 」 伎 倆 , 顯 然 與 電 盈 的 手 法 不 謀 而 合 , 但 林 建 名 的 出 價 , 較 私 有 化 公 布 前 有 九 成 溢 價 , 對 小 股 東 闊 綽 得 多 , 結 果 復 牌 後 股 價 彈 升 九 成 。 到 了 本 星 期 , 私 有 化 潮 可 謂 再 推 上 高 峰 , 華 潤 微 電 子 及 南 太 電 子 先 後 表 示 有 意 私 有 化 , 雙 雙 復 牌 後 股 價 急 升 , 其 中 南 太 股 價 更 升 逾 一 點 二 倍 。
事 實 上 , 近 月 不 少 三 、 四 線 公 司 皆 傳 出 有 意 私 有 化 , 投 資 者 學 會 主 席 譚 紹 興 說 : 「 我 同 好 多 老 闆 傾 過 , 其 實 佢 公 司 有 好 多 現 金 手 , 如 果 可 以 用 電 盈 招 , 佢 都 好 樂 意 將 公 司 私 有 化 。

不 過 佢 公 司 規 模 細 , 證 監 會 管 得 嚴 , 冇 咁 容 易 過 關 。 」 倘 若 電 盈 私 有 化 最 終 順 利 過 關 , 他 預 計 會 有 大 量 疊 水 的 上 市 公 司 爭 相 仿 效 。 城 大 工 商 管 理 碩 士 課 程 主 任 曾 淵 滄 , 最 近 亦 埋 首 尋 寶 , 他 情 傾 林 建 岳 旗 下 的 麗 新 發 展 , 貪 其 折 讓 比 鱷 魚 恤 更 大 , 於 是 在 報 章 專 欄 詳 加 介 紹 , 還 押 注 小 量 閒 錢 , 「 只 是 小 注 怡 情 , 搵 樂 趣 。 」投 行 拍 門 搵 生 意自 次 按 爆 煲 後 , 港 股 一 沉 不 起 , 市 值 由 去 年 初 至 今 蒸 發 逾 半 , 各 類 股 份 亦 跟 隨 下 跌 , 可 謂 通 街 平 貨 。 對 大 股 東 來 說 , 股 價 跌 至 低 殘 , 未 能 反 映 公 司 的 真 正 價 值 , 是 私 有 化 的 最 大 誘 因 。

再 者 , 上 市 的 最 大 優 點 , 是 可 藉 此 公 開 渠 道 集 資 , 偏 偏 很 多 規 模 細 小 但 疊 水 的 公 司 , 根 本 沒 必 要 在 市 場 骨 水 ; 每 年 卻 要 支 付 逾 百 萬 元 使 費 來 維 持 上 市 地 位 , 並 不 划 算 。 不 甘 在 淡 市 拍 烏 蠅 的 投 資 銀 行 , 遂 主 動 拍 門 找 這 些 疊 水 公 司 的 大 股 東 獻 計 , 鼓 勵 他 們 以 筍 價 私 有 化 公 司 , 實 行 一 家 便 宜 兩 家 。
線 索 一 ︰ 折 讓 大以 往 愛 在 細 價 股 尋 寶 的 豐 盛 金 融 資 產 管 理 董 事 黃 國 英 表 示 : 「 要 搵 具 私 有 化 潛 質 的 公 司 , 主 要 睇 兩 點 , 首 先 係 公 司 資 產 價 值 遠 超 於 股 價 , 另 一 樣 係 盤 生 意 有 隱 藏 潛 力 , 不 過 外 人 唔 易 知 道 , 所 以 都 只 能 靠 睇 資 產 價 值 。 」 以 鱷 魚 恤 為 例 , 其 股 價 由 去 年 初 至 宣 布 私 有 化 之 前 , 足 足 跌 了 五 成 四 , 跌 至 每 股 僅 二 角 一 仙 。

惟 根 據 私 有 化 文 件 , 該 公 司 的 每 股 資 產 淨 值 高 達 九 角 八 。 雖 然 林 建 名 出 價 四 角 私 有 化 , 較 停 牌 前 有 九 成 多 溢 價 , 但 實 際 卻 以 四 折 的 筍 價 , 全 數 購 入 鱷 魚 恤 的 優 質 資 產 , 當 中 包 括 了 觀 塘 apm 商 場 旁 邊 的 大 型 商 廈 重 建 項 目 , 實 在 除 笨 有 精 。

但 有 分 析 員 提 醒 , 資 產 淨 值 的 計 算 方 法 , 其 實 是 會 計 藝 術 的 一 種 , 投 資 者 要 分 外 留 神 , 「 坊 間 有 好 多 公 司 , 之 所 以 折 讓 大 , 係 物 業 估 值 被 誇 大 。
好 似 莊 士 咁 , 佢 其 中 一 幢 物 業 的 價 值 , 已 經 大 過 成 間 公 司 的 市 值 , 但 幢 物 業 可 能 有 價 冇 市 , 賣 唔 出 去 。 如 果 資 產 脫 唔 到 手 , 大 股 東 根 本 唔 會 私 有 化 。 」
線 索 二 ︰ 手 持 大 量 現 金若 公 司 手 持 大 量 現 金 , 而 且 負 債 甚 少 的 話 , 更 可 大 大 減 輕 私 有 化 的 開 支 。

曾 淵 滄 說 : 「 大 股 東 可 以 將 公 司 的 現 金 用 作 派 息 , 便 可 免 花 一 分 一 毫 完 成 私 有 化 , 李 澤 楷 私 有 化 電 盈 , 就 係 最 好 例 子 。 」 以 往 上 市 公 司 積 存 現 金 , 往 往 被 視 為 不 務 正 業 , 股 價 甚 至 出 現 折 讓 。

但 如 今 經 濟 環 境 惡 劣 , 變 成 現 金 為 王 的 世 界 , 如 果 每 股 淨 現 金 價 值 , 高 於 股 價 的 話 , 其 股 價 跌 幅 肯 定 有 限 , 大 股 東 私 有 化 的 動 力 亦 較 大 , 對 投 資 者 來 說 相 對 穩 陣 。

惟 曾 淵 滄 提 醒 : 「 金 融 海 嘯 前 的 業 績 數 字 信 唔 過 , 之 前 公 司 可 能 有 好 多 現 金 , 但 之 後 用 來 買 晒 accumulator 都 未 定 。 所 以 最 好 等 多 一 陣 , 等 公 司 業 績 出 籠 , 先 至 見 真 章 。 」

線 索 三 ︰ 貨 源 歸 邊除 此 以 外 , 要 順 利 私 有 化 , 最 好 貨 源 歸 邊 , 大 股 東 持 股 愈 多 愈 好 。

若 股 權 分 散 , 甚 或 部 分 股 份 落 入 大 型 基 金 手 中 的 話 , 私 有 化 很 容 易 遭 反 對 而 告 吹 。 例 如 會 德 豐 系 的 有 線 寬 頻 , 去 年 底 曾 傳 出 私 有 化 , 股 價 一 度 抽 升 三 成 , 惟 其 後 徐 徐 回 落 至 原 有 水 平 。

有 線 寬 頻 之 後 發 表 通 告 , 指 大 股 東 九 倉 曾 考 慮 私 有 化 , 但 終 不 能 成 事 。 翻 查 有 線 寬 頻 的 股 權 紀 錄 , 原 來 當 時 九 倉 持 股 逾 七 成 三 , 但 另 有 兩 大 基 金 合 共 持 有 一 成 三 股 權 。 由 於 兩 大 基 金 的 買 入 成 本 , 皆 遠 高 於 現 價 , 市 場 估 計 有 線 私 有 化 失 敗 , 很 可 能 是 基 金 股 東 認 為 作 價 太 低 , 於 是 出 手 阻 撓 所 致 。
線 索 四 ︰ 架 構 複 雜其 實 會 德 豐 系 一 直 是 私 有 化 的 熱 門 之 選 , 皆 因 系 內 架 構 複 雜 。 據 德 銀 最 新 公 布 的 研 究 指 出 , 會 德 豐 系 的 各 大 子 公 司 之 中 , 不 少 為 上 市 企 業 , 大 部 分 集 中 經 營 地 產 業 務 , 令 架 構 出 現 重 疊 , 導 致 股 價 未 能 反 映 實 際 價 值 。 過 去 會 得 豐 系 也 曾 進 行 多 次 重 組 , 例 如 九 九 年 私 有 化 連 卡 佛 , ○ 三 年 亦 私 有 化 了 聯 邦 地 產 等 。

會 德 豐 及 九 倉 主 席 吳 光 正 去 年 亦 曾 向 其 私 人 控 制 的 JOYCE 提 出 私 有 化 , 但 最 終 撤 回 。會 德 豐 地 產   穩 陣 首 選綜 合 上 述 多 點 , 散 戶 不 妨 從 會 德 豐 系 入 手 , 尋 找 私 有 化 寶 藏 , 當 中 應 以 會 德 豐 地 產 為 穩 膽 , 皆 因 此 公 司 沒 基 金 重 貨 , 私 有 化 容 易 開 綠 燈 。

譚 紹 興 說 : 「 會 德 豐 地 產 的 成 交 好 少 , 根 本 發 揮 唔 到 上 市 的 功 用 , 股 價 長 期 反 映 唔 到 實 際 價 值 。 佢 物 業 資 產 同 二 三 線 股 唔 同 , 質 素 好 好 多 , 絕 對 係 有 價 有 市 。 」 會 德 豐 地 產 現 時 持 有 中 環 會 德 豐 大 廈 、 北 角 健 威 坊 , 以 及 新 加 坡 的 會 德 豐 廣 場 等 。

截 至 去 年 六 月 , 其 股 份 現 價 較 每 股 資 產 淨 值 有 近 八 成 折 讓 , 每 股 現 金 兩 元 七 角 , 較 現 價 還 要 高 。 該 公 司 將 於 未 來 一 兩 個 月 公 布 去 年 全 年 業 績 , 屆 時 若 現 金 水 平 相 若 , 值 搏 率 更 高 。 更 重 要 的 是 , 會 德 豐 地 產 過 去 派 息 甚 為 穩 定 , 往 績 息 率 有 三 釐 八 , 適 合 小 注 長 。

黃 國 英 則 另 有 心 水 : 「 我 覺 得 國 浩 係 熱 門 , 一 來 佢 資 產 大 , 二 來 無 集 資 需 要 , 資 產 咁 大 又 唔 會 賤 賣 批 股 出 去 , 旗 下 又 有 一 堆 上 市 公 司 做 , 留 度 根 本 無 用 。 」 現 時 國 浩 折 讓 達 五 成 八 , 手 上 亦 坐 擁 大 量 現 金 。

惟 截 至 去 年 中 , 主 業 為 金 融 投 資 的 國 浩 , 在 金 融 投 資 及 匯 兌 上 出 現 三 十 多 億 元 虧 損 , 令 中 期 業 績 由 盈 轉 虧 , 蝕 二 十 五 億 元 , 但 相 對 持 有 近 二 百 億 元 現 金 , 問 題 不 算 太 大 。

No comments: